Samorząd Uczniowski
Kompetencje Samorządu uczniowskiego określa art 55 Ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty oraz Statut szkoły
- W szkole działa samorząd uczniowski.
- Samorząd tworzą wszyscy uczniowie szkoły. Organy samorządu są jedynymi reprezentantami ogółu uczniów.
- W szkole działają dwa samorządy uczniowskie:
- w budynku przy ul. Ks. Stanisława Konarskiego 2 - tzw. „Mały Samorząd" - dla klas I – III,
- w budynku przy ul. Cegielnianej 25 - Samorząd – dla kl. IV – VIII.
- Władzami samorządu są:
- na szczeblu klas - samorządy klasowe;
- na szczeblu szkoły - rada samorządu.
- Samorząd przygotowuje i nowelizuje regulamin samorządu uchwalany przez ogół uczniów w głosowaniu równym, tajnym i powszechnym, w którym zawarte są zasady wybierania i działania organów samorządu.
- Reprezentuje interesy uczniów w zakresie:
- form i metod sprawdzania wiedzy i umiejętności przy zachowaniu następujących zasad:
- dwa sprawdziany w ciągu tygodnia, przy czym nie więcej niż 1 dziennie,
- dwutygodniowe uprzedzenie o zamiarze badania kompetencji,
- inicjatyw dotyczących życia szkolnego i sposobu ich realizacji.
- form i metod sprawdzania wiedzy i umiejętności przy zachowaniu następujących zasad:
- Przedstawia radzie pedagogicznej oraz dyrektorowi wnioski i opinie w zakresie praw uczniów, takich jak:
- prawo do zapoznawania się z programem nauczania, z jego treścią, celem i stawianymi wymaganiami,
- prawo do organizacji życia szkolnego,
- prawo redagowania i wydawania gazetki szkolnej,
- prawo organizowania działalności kulturalnej, oświatowej, sportowej oraz rozrywkowej zgodnie z własnymi potrzebami i możliwościami organizacyjnymi, w porozumieniu z dyrektorem,
- uzgadnianie wyboru nauczycieli pełniących rolę opiekunów samorządów,
- prawo do uzasadnienia ocen przez nauczycieli.
- Dyrektor szkoły ma obowiązek zawiesić i uchylić uchwałę lub inne postanowienie samorządu, jeżeli jest ono sprzeczne z prawem lub celami wychowawczymi szkoły.
- Dyrektor szkoły zapewnia samorządom uczniowskim warunki do działania, w tym warunki lokalowe oraz współpracuje z nimi poprzez ich opiekunów.
- Samorząd uczniowski w porozumieniu z dyrektorem szkoły podejmuje działania z zakresu wolontariatu.
- Samorząd ze swojego składu wyłania szkolną radę wolontariatu, której zadaniem jest koordynacja działań wolontariackich zebranych spośród pomysłów zgłoszonych przez zespoły uczniowskie poszczególnych oddziałów klasowych.
- Szczegółowe zasady działania wolontariatu (w tym sposób organizacji i realizacji działań) w szkole określa regulamin wolontariatu, będący odrębnym dokumentem.
Wszystkie wersje tej strony:
W celu uzyskania dostępu do wersji archiwalnej strony skontaktuj się z redaktorem.
- 22-10-2024 - Edycja treści
- 29-08-2019 - Utworzenie treści
Statystyka odsłon tej strony:
Łączna liczba odsłon wszystkich wersji tej strony: 239